Pan y Circo proposes an immersion in the mukbang. A gastronomic rite and mass show where a person, called ASMR-tist, consumes large amounts of food in streaming while interacting with the audience in exchange for financial gain.
The purpose of these actions is to strategically enhance, through microphones, a series of ASMR stimuli related to food handling: slurping, tearing, biting, chewing, swallowing, etc. promoting a series of feelings of empathy and pleasure on the viewer, fictionalizing a utopia of proximity and interaction.
The project will be defined as an immersive scenography that contemplates video, sound and sculptures that transmit a fragmented, at the same time chaotic, vision of the mukbang, its symbols and visual codes. An investigation that moves that ASMR experience and stages a certain social reality to a new mental space: shredding the contents and subverting the purpose of these, offering a crude, at the same time complex, look at our era of virtualization in reference to the problem of virtualization. construction of a self and the digital representation of our identity through virtual interaction, the construction of communities, economy and values through the exposure and consumption of online content, taking the body to the limit through its projection, making it, and of their shares, a consumer product and capitalist commodity.
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Pan y Circo propone una inmersión en el mukbang. Un rito gastronómico y espectáculo de masas donde una persona, denominada ASMR-tist, consume grandes cantidades de comida en streaming mientras interactúa con la audiencia a cambio de ganancias económicas.
La finalidad de estas acciones es enaltecer estratégicamente, mediante la microfonía, una serie estímulos ASMR referentes a la manipulación de los alimentos: sorber, rasgar, morder, masticar, tragar, etc. propiciando una serie de sensaciones de empatía y placer sobre el espectador, ficcionando una utopía de proximidad e interacción.
El proyecto se definirá como una escenografía inmersiva que contemple video, sonido y esculturas que transmitan una visión fragmentada, a la par que caótica, del mukbang, su simbología y códigos visuales. Una investigación que desplace esa experiencia ASMR y escenifique una determinada realidad social a un nuevo espacio mental: triturando los contenidos y subvirtiendo la finalidad de éstos ofreciendo una mirada cruda, a la par que compleja, de nuestra época de virtualización en referencia al problema de la construcción de un yo y la representación digital de nuestra identidad por la interacción virtual, la construcción de comunidades, economía y valores a través de la exposición y el consumo de contenidos online, llevando el cuerpo al límite mediante su proyección, haciendo de éste, y de sus acciones, un producto de consumo y mercancía capitalista.